Helgen da

Ledsen att jag inte bloggar lika ofta, men jag forsoker verkligen! Helgen blev inte alls som jag eller vi hade tankt. Fredagen skulle ju vara hemmafest hemma hos Sannas kompis kompis. Men da blev Sanna och hennes kompis Josse sjuka, stackarna. Sa festen blev uppskjuten till nu pa lordag. Sen pa lordagskvallen skulle vi ju ut med Sannas kompisar fran Thailand, svenskar dock, men da blev det ocksa installt. Sanna skulle upp och plugga dagen efter och tjejerna hade inte rad.

Sa hur sag helgen ut da da?
Fredagkvall: Film med Maria.

Lordag dag: Julgrans... skaffning?



Hon bar inte den stora julgranen om ni undrar, utan det ar den lilla julgranen som vi har pa andra vaningen. Jo sa grejen var att vi skulle hugga ner var egna julgran, men nar vi val kommer till den har xmastreefarmen, fanns det bara fardighuggna trad kvar. Sa tva granar koptes, en pa 8.5 feet och en pa 6 feet. Sen hade vi faktiskt en riktigt mysig dag, vi kladde granen och barnen spelade julmusik. Domysigt. Det enda som saknades var gloggen och pepparkakorna. En lite rolig sak hande, jag stod och kollade pa nar foraldrarna kladde granen och barnen spelade. Jag var tyst och sa ingenting direkt, sen gick jag ut i koket och drack lite vatten och grejer. Sen nar jag kom tillbaka kollade alla fyra pa mig med ledsna ansikten och Peter fragade "Are you sad?". Haha de trodde att jag hade gatt darifran for att det var for jobbigt, vad sota de ar. Jag var ju inte alls ledsen! Jag var ledsen for typ en halv manad sen, men nu tycker jag det bara ska bli kul att fira med Ginger och James och deras familj. De kommer antagligen att vara tufft pa julafton, men jag kommer nog klarat. Jag menar det ar ju bara en julafton av minst 89 styckna!

Senare pa kvallen kom Sanna till mig och vi drog och at kinamat. Sanna at dumplings som sag ut som playdoughlera.



De var goda, men de sag ut som nagot en fyraaring gjort. Haha! Efterat hamtade vi upp Maria och drog till Starbucks. Fran borjan var det tankt att det skulle bli en utekvall, men det slutade med att tre au pairer drack te pa Starbucks. Wuhu! Party... Hahahha

Sondag drog jag och Maria in till stan, forst skulle vi till Hell's Kitchen (secondhand-marknad), men det var stangt. Sa da drog vi langre ner till 25:e gatan och en marknad vid namn garage och som bokstavligen lag i ett parkeringshus. En av tjejerna som Sanna hade traffat i Thailand sag Mary-Kate Olsen dar dagen innan, och jag tvingade stackars Maria att ga dit for att kandisspana, men vi sag sjalvklart ingen av intresse. Fasen ocksa. Nar vi varit dar ett tag kom Maggie, en annan svensk tjej in till stan och vi tre drog langre ner i stan. Anda ner till Bleecker street for att shoppa lite. Eller jag shoppade inte faktiskt. Forsta gangen, jag vet. Men jag hittade faktiskt inget. Eller jag hittade massor, men allt var for dyrt. Hittade ett par vinterskor, men de hade bara upp till strl 8 i den affaren, sa det sog ju. Hahah, ska aka till mallet och se om de finns dar. Det blir ju billigare eftersom taxen i NJ ar lagre an i NY. Sen akte vi uptown igen for att kolla in lite juldekorationer pa Fifth.

 Macy's fonster..

 Starbucks of course..
 Rockefeller center..

Sen akte vi hem. Askallt var det. USCH OCH FY! Maste kopa vinterskor nununu!

Hors snart, pussochkram.

Jonna


Kommentarer
Postat av: Mamma

Man blir ju bara lätt avundsjuk med en sån härlig julhelg. Vi har i alla fall bakat lussebullar, pepparkakor och gjort ett pepparkakshus. Julpysselhelg. Puss lilla gumman.

2008-12-10 @ 15:56:23
Postat av: zuha

hihi va mysigt det verkade gumman!! jonna, jag saknar dig ska du veta =(

2008-12-10 @ 19:34:31
URL: http://zuhas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0