Thanksgiving och resten av helgen.

Sa var Thanksgivingen avklarad. Ingen speciell helg direkt, barnen var lediga fran onsdag till sondag. Sa pa onsdageftermiddag kom Peters syster Kristina, hennes man Bob och Peters mamma. De stannade enda till sondag och de var hur trevliga som helst!

 Uncle Bob skar kalkonen.

 Sophie och Nana vid matbordet.

Det hela handlar egentligen om att samla familjen och ata mat, vilket alltid ar trevligt. Innan vi borjade ata, skulle vi bordsbon av nagon anledning. Fattade inte varfor, eftersom ingen i familjen ar speciellt religios. Systern bad pa franska, mamman pa norska (Peters och Kristinas pappa var norsk), jag pa svenska och sen alla pa engelska. Det enda var att jag inte visste vad jag skulle saga, jag har aldrig bett bordsbon i hela mitt liv! Jag sa nagot i stil med "Vi tackar dig Gud for maten vi har pa bordet och for allt gott som hant oss detta ar." Vad skulle jag saga liksom? Alla andra sa ju riktiga bordsboner och sa kommer jag dar med nagon konstig hemmagjord sak. Hahah!

Sen at vi middagen, at efterratt nere i kallaren medan vi kollade pa Andrea Bocelli live from Tuscany. Hade det ganska mysigt faktiskt. Blev matt och sov som en gris sen iallafall.

Pa lordagen akte jag in till stan och traffade Sanna. Shoppade en del, som vanligt. Leggings, strumpor, orhangen, liten festvaska, harband och julklappar! Till er Elis och Disa, kommer pa posten sen.



Sen gick jag och Sanna till Svenska Kyrkan for att kopa biljetter till Luciafirandet i Holy Trinity Church. 25 dollar!!! Ja iallafall, vi stannade och fikade ocksa. Det luktade sa hemma darinne, luktade som det gor hemma hos gammelmormor, lite gammalt och nybakat.



Det var sa himla mysigt darinne, sa lugnt och stilla. Man kunde knappt hora trafiken fran Fitfh Ave utanfor.

Sen har dem ju ocksa borjat julskylta i stan ocksa. Sa har sag det ut i Lord&Taylors skyltfonster.



Sjalvklart hade de fler fonster, men det har var det enda jag lyckades ta bild av, for mycket folk utanfor.
Sen tog jag bussen hem till Sanna, andra Sanna da alltsa. Vi at sushi och drog sedan pa bio, sag Role Models som ni redan har hort om. Det var val min helg i princip. Idag sondag hande inget speciellt, sov till tio, traffade Maria vid fyra, gick och sag Twilight igen med henne, jag vet detta ar inte normalt, det ar sjukligt. FYRA GGR HAR JAG GATT PA BIO DEN HAR VECKAN! Varav en av filmerna sag jag TVA GGR! Oh well..

 Sushi, nya orhangen och ser jag tjock ut?

Usch hatar maten har..

Talk to you later babes!

Jonna

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hoppsan, det där med bordsbön har vi visst missat i din uppfostran :-)

Visste inte att du gillar sushi?

Puss&kram

2008-12-01 @ 08:04:00
Postat av: mamma

Ja, bordsbön hör ju inte till våra traditioner. Men jag tycker du bad en fin bön. Sushi freak tjoho! Ska köpe en lunchsushi nu. puss

2008-12-01 @ 11:55:14
Postat av: Victoria

Hej ;) Låter som du haft en riktigt mysig thanksgiving även om de blev lite pinsamt där me bordsbön :P

Åå du gumman, du skulle Aldrig kunna se tjock ut!!!

Puss&Kram V

2008-12-01 @ 15:08:31
Postat av: farmor

Vill du ha hjälp med bordsböner så hör av dig till farfar. NÄÄÄÄÄÄÄÄ! Skojade bara. Jag kan inte heller hjälpa dig.

..............till bords vi gå. Gud välsigna den mat vi få. Amen. (Kan inte början)



Puss, puss!

2008-12-01 @ 19:11:28
Postat av: zuha

haha du är så söt =D

2008-12-03 @ 17:53:39
URL: http://zuhas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0