Sorry for sen uppdatering

Sorry for sen uppdatering den har veckan, var lite drama igar! Emma blev sjuk och jag var tvungen att ta henne till akuten och da visade det sig att det var njursten. Sa just nu ar hon hemma fran skolan och hon ska till lakaren igen pa mandag. Hon har kissat ut en av "stenarna", stackarn. Hon har asont..
Iallafall i helgen da! Maria och Kajsa kom hem forra onsdagen tror jag det var och vi hangde hela helgen. Fredag akte vi in till stan och gick pa en diner som heter Stardust. Speciellt med detta diner ar att servitorerna och servitriserna sjunger! Och gud vad dem sjong bra. De berattade att de flesta som har jobbat pa den dinern har till slut hamnat pa Broadway. Och de var riktigt duktiga, har ar en video dar en av servitriserna sjunger "Mamma Mia". Tyvarr kan man hora mig sjunga med haha, och den forsta minuten ar hon pa overvaningen sa da filmar jag mest maria och kajsa och andra servitorer..



 Herregud man hor ju bara mig sjunga! Pinsamt!



Vi hangde vid Times Square pa kvallen dar..



Sen dagen efter drog vi in till stan igen, men da ner till Soho och Greenwich Village. Michele, en tjej jag traffade pa senaste aupairmotet hangde med ocksa. Jag hittade mitt hus som jag ska bo i nar jag flyttar hit haha, 55 Perry street tror jag det var. Jag kopte en ny jacka ocksa fran Zara, typ vinterjacka. En New Yorker-jacka! Blev fragad om vagen tva ggr efter att jag hade tagit pa mig den. Ni kan val forsta hur glad jag var efter det eller hur?!



Dagen efter drog jag, Maria och Kajsa in och gick fifth och runt lite i det omradet. Gick till FAO Schwarz och kollade in showen pa det stora pianot. De spelade en lat fran filmen Big och nagra andra latar som typ Fur Elis. LV-butiken hade fina juldekorationer, lyste upp Fifth med sina farger.




Nere i the Village kopte jag lite accessoarer fran Marc Jacobs. Markesgrejer som inte alls ar sa dyrt. Det gillar vi! Pa sondagen kopte jag aven en hatt och ett par vantar. Har massor med bilder som jag ska fa av Maria, har inte fatt dem an bara!

I helgen ska jag och Sanna aka ner till huvudstaden och hanga dar. Vi ska sova hos en tjej som jag traffade pa orientation, Rebecca heter hon. I utbyte far hon och hennes kompis sova hos mig nar de ska till NYC! Asbra! Sa bilder  fran den har helgen ar garanterat!

Enda sen jag kom hit har jag blivit klantig. Jag har haft tva "olyckor" med bilen, en repa och en tjej som korde in i mig bakifran, forstort familjen kokstak (glomde stoppa in duschgardinerna innanfor badkarskanten, vilket ledde till lacka) och nu har jag snubblat och ramlat in i ett skap med glasdorrar och haft sonder glaset. KAN NI FATTA VILKEN KLANT JAG HA BLIVIT?! Blir sa arg pa mig sjalv!! Jag vill verkligen inte att familjen ska tycka illa om mig, aaaa! Kanner mig jatteskyldig. Tur att de ar snalla, de blir lite irriterade, men de forstar att det ar bara olyckshandelser.

Forresten sa har jag tagit NJ-korkort ocksa, maste ta en bild pa det och lagga upp. :D:D Lika glad som nar jag tog mitt svenska korkort (nastan)

Hors da!
///Jonna the Jinxed

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är nog inte den enda som "förstör" deras grejer :-). Nä vars men hur är det med synen gumman? Kanske ska kolla. Vilket drag på dinern! Ja, där måste vi äta. Puss lilla gumman.

2008-11-20 @ 16:09:00
Postat av: Diana

va kul att du fortf har östgötskan kvar..hör man tydligt på klippet haha o fin sång förresten:P

2008-11-20 @ 22:33:55
Postat av: zuha

haha va roligt det verkade vara =D varför har vi inte sånt i sverige =( oj då.. haha ta det lite lugnt hjärtat, varor kan man alltid ersätta, men vi har bara en jonna. var försiktig, du är viktigast =)

2008-11-21 @ 08:42:39
URL: http://zuhas.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Tur att du inte skar dig! Att ramla in i glasdörrar är ju farligt.

Du är nog inte den första au-pairen som råkat ut för en olycka :-)

2008-11-21 @ 10:40:42
Postat av: farmor

Var rädd om dig gumman!



pusar och krammar!!!!! och

2008-11-22 @ 20:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0