Washington DC

Var ska man borja?
Jag och Sanna bestamde oss for att dra ner till DC over helgen. Som tur var mailade Rebecca samma dag som vi skulle boka hostel och fragade om hon kunde bo hos mig om nagra veckor nar hon skulle till NYC och hon erbjod sitt hem som boende for mig om jag skulle ner. Vilket jag skulle. Rebecca ar en svensk tjej jag traffde pa orientation.

Sa fredag morgon tog Sanna och jag bussen fran 30th st och Broadway ner till DC, en fyra timmars bussresa som resulterade i att jag hade ont i ryggen resten av dagen. Var tvungen att kopa backachepainkillers!



 
Pa fredagen drog vi ner till Chinatown bara, visste inte riktigt vart vi skulle ga eftersom glomska Jonna glomde kartan! Hangde dar lite och handlade en troja pa Urban Outfitters, rea var det. 20 dollar! Sen akte vi tillbaka till Rebecca som drog med oss pa en av hennes kompisars fodelsedagsfest. 21 fyllde hon, sa nu far hon ga ut. ;) Tog inga bilder darifran (saklart!) Aja..

Dagen efter sa blev Sanna sjuk, spydde och grejer stackarn. Sa jag och Rebecca och hennes franska kompis Marie hangde i ett mall vid Pentagon City. Kom hem med tva hoodies, ett par knastrumpor och ett armband. Sen pa kvallen drog jag och Rebecca ut, Sanna var fortfarande sjuk och Marie hade ingen lust, sa det blev bara vi tva. Jag lanade Sannas leg, sa jag avr 21 for kvallen. Skulle traffa Emma en tjej fran orientation ute ocksa, men tydligen dackade hennes kompis redan innan de lamnat huset! haha, de hade bara delat pa en flaska vin, efter ett ar har sa tal man inte lika mycket som innan! haha
Vi gick till ett stalle som hette "ultrabar", man blev inslappt om man var under 21, men man fick tva stora kryss pa handerna sa att man inte skulle kunna dricka och jag som var "21" fick ett glittrigt band runt handleden. Det avr faktiskt riktigt kul darinne, en aning trangt. Jag kopte ut smirnoff och grejer till Rebecca hela kvallen, men tjugo minuter innan vi skulle ga bad jag henne halla min drink och hon tog en klunk. Vakterna sag henne och vi blev bada utkastade hahaha! Aja.. Helt sjukt!
 Pa metrostationen. Svinkallt.


Ultrabar.


Jag hade pa mig mina nya skor, vilket gjorde att jag blev ett huvud langre an alla andra. Men det gjorde inget, jag var glad anda!

Dagen efter var en jattefin dag, jag och Sanna (som var frisk nu lillen) akte in och gjorde turistgrejerna. Vita huset, Washington Monument, Lincoln Memorial, World War II memorial etcetc.

 
Rebeccas metrostation, har nog aldrig akt sa mycket tunnelbana som vi gjorde den har helgen!

 
Nar vi kom upp ur tunnelbanan sag vi US Capitol till hoger och Washington Monument till vanster.

 Posar lite glatt.

I en cirkel av amerikanska flaggor stod "pennan".

 En riktigt patriotisk bild det har, haha.







 Allt blir sa mycket roligare med grimaser! haha

 Here we mark the price of freedom.




Sa det var var turistdag, efter allt drog vi tillbaka till Chinatown och traffade Rebecca och tjejerna igen och da kom aven Emma forbi sa vi hann traffa henne ocksa innan vi akte. Var buss gick 5.45 fran Chinatown, precis under den har.



Det var Washington det!

Kramar!

Jonna

PS. Hittade sotaste klockradion pa Urban Outfitters

Kommentarer
Postat av: zuha

oh va fina bilder =) hihi va roligt det där med baren!!

2008-11-25 @ 16:06:06
URL: http://zuhas.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken tripp! Tänk vad nära du var Bush! Kanonfina bilder. Puss

2008-11-25 @ 20:23:28
Postat av: Pappsen

I´m impressed! Vilken resa! Ni hann ju med massor.

Puss&kram (från en pappa som måste sova över på Arlanda eftersom flyget till Riga går så tidigt)

2008-11-25 @ 22:05:06
Postat av: Victoria

Låter som du haft de riktigt kul! Jättefina foton ;)Puss&Kram V

2008-11-26 @ 12:33:17
Postat av: farmor

Fina foton! Det verkar som att ni har kallare än vi.

Vilken härlig kortsemester! Jag har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit med att slå på datorn förrän nu. Utvecklingssamtal.



Pussar och kramar!

2008-11-29 @ 17:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0