Day four

Okej da var vi framme vid fjarde och sista dagen i Florida. Antligen, jag var ju dar for tva helger sen liksom! Haha! Okej sista dagen besokte vi Seaworld och hangde vid poolen. That's it. Fast vi hade ju kul saklart!


Vi akte den har. Nastan lite som HangOver pa Liseberg, fast jag akte ju aldrig den da, men den sag typ likadan ut. Man satt med benen hangandes och man snurrade runt i loopar, uppochner flera ggr.


Den har var konstig. Journey to Atlantis hette den. Sa forst akte man omkring i en liten uppbyggd stad inomhus, sen nar man kom ut akte man ner for den har backen eller vad man ska kallat. Lite som Flumride, man blev blot iallafall.



De hade pingviner! De pa andra bilden var SA sota! Man ville bara gosa med dem.

 
Jag tror den har hette Barracuda, laskiga vad dem iallafall! De hade Seaturtles ocksa!


De hade en fakehaj och de hade riktiga hajar. Man gick igenom som en tunnel med vatten runt omkring. Och i vattnet fanns det hajar! ASCOOLT!


Vi gick pa tva shower, sjolejonen och spackhuggarna. Sjolejonens show var lite som en pjas. Det handlade om nagra pirater som kom till en o dar det bodde det redan bodde en pirat. Och de skulle hitta nagon skatt tillsammans, men sa tappade de bort kartan for att uttrarna tog den, men som tur vad hittade dem den igen. Saklart! Det maste ju sluta lyckligt liksom, det var ju barn narvarande. Haha!




Att se spackhuggarna var haftigt. Sa himla stora djur!! Alltsa verkligen. Det var tur att vi inte satt in the splash zone, for annars hade vi gatt dar ifran dyngsura. Och da menar jag verkligen soaking, den storsta spackhuggaren av de alla (Shamu) skvatte ner hela publiken! Showen var sa himla klyschig och amerikansk, ni anar inte. Believe hette showen och det sager ju allt nastan. Budskapet var: "If you only believe, your dreams will come true!" Sa fjantigt att jag trodde att jag skulle do. Speciellt nar de drog upp en liten flicka till micken och fragade henne vad hon ville bli nar hon blev stor. "Animal trainer!!" *sas med valdigt nasal rost* svarade hon, SAKLART! Och the trainer bara: "All you have to do is BELIEVE!" Sen borjade nagon tardrypande musik typ och han gav den lilla flickan hans halsband (en spackhuggarfena gjorde utav av tra, som han skulle ha gjort sjalv tydligen, bullshit!) som han sjalv hade runt halsen och drog det over hennes huvud. Och hela den sekvensen, eller vad man ska saga, gick i SLOWMOTION pa storbildsskarmarna! JAG TRODDE JAG SKULLE DO AV GARV!! Men jag brast inte ut i asgarv, fnissa lite bara, ville ju inte offend nagon liksom. Typiskt amerikaner alltsa, allt ska vara tre ggr varre och storre.
HAHAHAHAHHAH!




Sen gick vi faktikst tillbaka till hotellet. Seaworld lag jattenara. I poolen fanns det ocksa spackhuggare!


Sedan akte vi hem till nagot kallare Jersey. Men det var verkligen skont att fa lite varme och sol pa sin langa kropp.

Imorgon visar jag bilder fran helgen, lovar! ALSKAR ER!

Jonna

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag hade säkert bölat! Du vet hur jag är. Men vilken resa! Det är så kul att se alla bilder. Puss

2008-10-23 @ 07:33:27
Postat av: Pappsen

Bergodalbanor helt i min smak :-)

Puss&kram

2008-10-23 @ 17:54:41
Postat av: zuha

HAHA VA KUL :D jag skulle nog dö av skratt.. saknar dig jonna, jätte mycket :(

2008-10-24 @ 21:04:09
Postat av: farmor

Valrossar är härliga djur. SÅ otympliga på marken, SÅ strömlinjeformade och smidiga i vattnet. Häftigt!

För det är väl en valross jag ser på en av bilderna?

Puss! Pussshhh!

(Jag har ont i halsen och näsan den rinner. Tur att datorn är i närheten av sängen.)

2008-10-25 @ 13:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0