Day three

Jag vet att jag ar seg pa att uppdatera, men jag har faktiskt ett liv har borta! Nee skoja bara, jag ska skarpa mig. Men har faktiskt varit inne i stan hela helgen. Men det berattar jag om lite senare, maste ju lagga upp mina tva sista dagar i Florida forst.

Okej, sa dag tre akte vi till ett stalle som hette Discovery Cove, som ar typ en systerpark till SeaWorld. Samma agare ar det tror jag. Iallafall har fick vi gora massor med skoj! Det borjade med att vi fick vara wetsuits, snorkel, snorkelglasogon och en tid for var delfinsimning. Den var klockan elva. Fram tills klockan elva at vi frukost, simmade i korallrevet med alla fiskar och rockor. Det var sa himla coolt, jag var lite radd forst for rockorna. Men sen vande man sig! Sen klockan elva var det dags for delfinsimningen! Det var sa overkligt.. Jag kunde inte fatta att det var en delfin som vi simmade med, pussade och klappade pa. HELT OTROLIGT! Da var det avkryssat pa listan over saker jag maste gora innan jag dor, jag har traffat Aladdin och simmat med delfiner. Nu kan jag do lycklig. Haha!

Lite bilder vill ni ju forstas se!


Sa det har var de bilderna vi tog med var kamera.
Sen tog de som jobbade pa stallet massor med bilder ocksa, som man sedan fick kopa for ett lojligt pris saklart!
Har dem iallafall.


Jag ser sa ut som en kille pa den har bilden! Helt sjukt!


Vi fick sjalvklart alla simma med delfinen som hette Clipper! Hon var mamman i flocken (?), det var alltsa hon som senast hade fatt en unge och det har var hennes forsta "interaction with tourists" sen innan hon fodde ungen. Sa tranaren var jatteglada att hon klarade av en hel halvtimma utan att simma ivag till ungen som var lite langre bort.






Min favvobild!



Nagra bilder vid ett vattenfall. Haha lite klyschigt kanske.
Discovery Cove var underbart. Ett sa himla coolt stalle. Min drom om att bli delfinskotare kom ater till liv.

Sen efter Discovery Cove akte vi till Downtown Disney, typ bara en massa affarer, och sen till DisneyQuest tror jag att det hette. Dar fanns det iallafall 5 vaningar med olika spel. Typ flipperspel fast alla olika liksom. Det fanns basketkorgar, sana som fanns pa Olearys en gang i tiden kommer jag ihag. De hade aven bilspel, skjutspel, bowling och andra saker. Vi hade jatteroligt, men det blev lite trottsamt efter ett tag. Speciellt efter en dag med delfinerna ocksa.



Det var det! Kommer snart med dag fyra och vad jag har gjort i helgen. Jag lovar att jag ska gora det imorgon. Ni ska fa se!

Pussar Jonna


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Vad ni hann med mycket!

Hur blir man delfinskötare? Läser delfinkunskap på delfinuniversitetet?

Annat var det förr när din farmor hade det som sommarjobb på Kolmården i början på 70-talet. Hon hade ingen utbildning för det, utan pluggade till lärare. Men å andra sidan ska ju delfiner vara intelligenta, till skillnad från små elaka barn :-)

Aladdin och delfiner avkryssat. Vad har du mer på listan?

////Puss&kram

2008-10-22 @ 07:40:08
Postat av: Sara

Vad kul att du får uppleva något av det du drömt om!

:D Jätte fina kort, se till och spara de på nån disk så inget händer me alla dessa bilder från USA, om du inte har gjort det! Kram

2008-10-22 @ 10:15:44
Postat av: Victoria

Låter som du haft de trist, tråkigt å alldeles alldeles underbart :P Florida klär dig lr är de kanske tvärt om hihi Favoritbilden är ju helt klart sötast!!!

Puss&Kram V

2008-10-22 @ 12:10:43
Postat av: mamma

Känsliga mamma får tårar i ögonen. Vilken favvo bild! Puss

2008-10-23 @ 07:29:45
Postat av: zuha

OOOHHHHHH JONNNAAAA VA KUUUL, JÄTTE GLAD FÖR DIN SKULL :D :D :D DELFINER LIKSOM!!!!

2008-10-24 @ 21:00:18
Postat av: farmor

Då är vi två om att veta att delfiner är helt underbara, "personliga" och mysiga. Härlig känsla att ta i dem, eller hur?

Kolmården nästa!!!!!

2008-10-25 @ 13:18:43
Postat av: Agneta Hederström Mormor

Min favoritbild är när du pussar delfinen. Jag har inte varit närmare än ett glas emellan. Är de hårda och glänsande när man tar i dem? Har varit på resande fot i två veckor därför har jag inte sett dina inlägg förrän idag. Jag längtar jättemycket efter dig. Tiden bara rusar iväg så man hinner knappt tänka.

Tusen kramar och pussar/Mormor

2008-10-28 @ 00:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0