The Hamptons

Halsade pa Ginger i helgen. Akte in till stan pa lordagen, sjalv!! Shoppade pa Forever 21 (varldens basta affar!!) och ett nagellack pa Sephora, dar jag aven nu ar medlem. Yey!




Tva kortarmade sma jackor typ, en sjal och en T-shirt. Ett genomskinligt nagellack och sa fick jag en birthdaygift for att jag precis hade fyllt ar typ. Fast det ar over en manad sen. Duschtval som luktar vanilj och glittrar i guld.



Kopte en VanillaBean-frappucino. Utan kaffe, smakar som milkshake. Asgott! Forsta bilden ar utanfor busstationen, andra ar biblioteket, med lejonen utanfor. Vet inte om det syns menmen.



Fashion Week har borjat i Bryant Park. Och jag vill sa vara med. Bara hanga backstage liksom med alla kandisar och modeller och klader. Gud vad jag alskar den har stan.




Just det glomde beratta att jag har skaffat ett blagront townhouse pa 35th street mellan park och lex. Eller var det 37th?



The Jitney lamnade hornet pa 40th street och Third ave klockan fyra. Man fick chips och vatten. Oj vad nyttigt!
Vid det har laget hade det borjat osregna nar jag at lunch. Det hade varit asfuktigt hela dagen och mitt har sag ut som en risbuske. Ni forstar ju mitt har ser ut da liksom? Men ut i regnet skulle jag, febrilt letande efter en affar som salde paraplyer. Gick ett kvarter dar det stod en man i gul regnkappa som salde paraplyer. Hade inte fyra dollar som han ville ha. Hade bara 31 dollar och 30 av de skulle ga till bussen. Men jag fick ett paraply som saknade overdrag for en dollar. Han raddade min dag, for det verkligen oste ner. "It is pouring!"

Hemma hos Ginger bestallde vi mexikanskt och kollade pa film. The Waitress. Maste ses. Sondag akte vi till stranden, laste svenska tidningar, at sallad, lekte med hundarna och lag vid poolen. Sen skulle jag hem.



 

Gick forbi bade Times Square och Empire pa vagen till busstationen.

 Fick lana nagra svenska bocker utav Ginger.

En underbar helg. Aker och halsar pa om ett par veckor igen. Ska tydligen fa egen nyckel och grejer. Haha.

Hors snart!
Jonna

Kommentarer
Postat av: Jenny

Läs Vattenmelonen först! Den är askul! =D

2008-09-08 @ 20:47:06
URL: http://jennyxengdahl.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej J!

Ååå de låter som du haft en underbar helg me massa shopping å annat kul, ja vill så till Bryant Park!!!!

Puss&Kram saknar dig V

2008-09-08 @ 21:00:15
Postat av: Sara

assa sluta suktaaaa oss:P jag vill till NYC JAG VILL JA VILL.. hoppas allt är bra, take care

2008-09-08 @ 22:07:05
Postat av: Pappsen

Vilken våning ska vi bo på i ditt nya town house när vi flyttar över Atlanten? ////Puss & kram

2008-09-08 @ 22:11:04
Postat av: farmor

Duuu....Jonna... Kan två gamlingar med hund få bo i källaren då?......för nu börjar t.o.m. vi bli nyfikna NY.....vi som aldrig haft någon längtan dit......DET ÄR DITT FEL!

PusssssPussss & KraaaamKraaaam

2008-09-09 @ 22:03:22
Postat av: zuha

jag vill också handla på forever 21 :/ miss u big time

2008-09-11 @ 16:26:16
Postat av: zuha

förresten, har du sett ARN än? hahahha

2008-09-11 @ 16:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0