Yalehelgen



I fredags tog Sanna sin bil och kom over till mig for en sleepover. Vi sag den har filmen, mycket underhallande.



Sen lordagmorgon hamtade vi upp Maria och drog pa roadtrip till New Haven, Connecticut for att kolla in Yale. Vi korsade den har bron.



George Washington bridge, som gar till ovre Manhattan. Sa vi har kort pa Manhattan! Wuhu, cooolt! Hahha



Yale var jattefint. Helt underbart. Blir verkligen pepp pa att borja plugga sjalv alltsa. Vi tog Yaletouren, gratis var den, och vi fick en freshman som guide, nagot pa K hette hon... Yale ar liksom uppdelat i flera olika college, 12 styckna tror jag det var. Och varje college ser ut pa ett litet speciellt satt typ, vi fick ga in pa Branford College, som var lite Oxford inspirerat. Dem hade ett bibliotek som sag ut som en katedral, for att han som gjorde biblioteket ville gora en katedral, men Yale behovde ingen katedral utan dem behovde ett bibliotek. Sa det blev ett katedralinspirerat bibliotek. Iallafall sa pa den dar bakgarden med gungan, de bor dar alltsa! Varsta fint juu...

Iallafall sen akte vi hem.

Hem

Akte hem for some rollerskating!! Yey, har alltid velat prova pa det!!



Bambi pa hal is nagon? Maria och Sanna snappade upp det direkt iallafall, medans jag forsokte halla mig uppe. Ramlade inte en enda gang iallafall!

Dagen efter akte vi alla in till stan. Hangde en stund, men Sanna madde inte sa bra sa hon akte hem efter ett tag. Vi at pa ett coolt hamburgarstalle som hade registreringskyltar som nr for maten.



Kram pa er allihopa.

Det ar ju Marias sista vecka nu, sa jag kommer nog hanga en del med henne den har veckan. Som om jag inte gor det annars, tanker ni va? hahaha

Kram pa er <3

Kommentarer
Postat av: Louise

trevligt helg!!!

såg att du hade din efterlängtade fläta i håret! bra gjort maria!! haha

2009-03-03 @ 21:20:12
Postat av: Anonym

men vi måste ju utnyttja varenda sekund nu ju när de inte är så mkt kvar! hihi



hahah tack louise, jag lekte frisör med både jonna och sanna där så de va fina inför roller skatsen...

2009-03-04 @ 04:05:29
Postat av: mamma

Rullskridskor - äkta 80-tal. Jag åkte en hel del när jag var ung :-). Puss.

2009-03-04 @ 07:26:29
Postat av: zuha

va mysigt!! miss u big time

2009-03-04 @ 20:32:40
Postat av: farmor

Lyckad helg verkar det som. Träningsvärk? Jag undrar hur det går med de andra studierna?

Från det ena till det andra: Om någon eller några veckor har du en ny kusin. Hanna ser ut som en ballong!

Släkten blir bara större... och större....och större.....

Puss puss puss

2009-03-04 @ 22:09:18
Postat av: Pappsen

Vilken turistig helg!

2009-03-05 @ 10:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0