Tva helger pa raken (helg ett)

Nu har jag verkligen inte bloggat pa lange alltsa. Ar sa ledsen. Har inte tagit mig tid till att gora det bara, men nu minsann! Nu ska ni fa se, tva helger har gatt. Forrforra helgen akte jag in till stan bada dagarna.
Hade verkligen abstinens efter staden. Sjukt beroende alltsa!
Sa pa lordagen akte jag in och traffade Sanna, hon som bor pa andra sidan Hudson River, vi gick runt och shoppa lite.
Sanna behovde skor, det gor vi val alla! Sen motte vi upp med Maria som hade varit pa sin vintageshoppingtour som FIT haller. Dokul tydligen! De har massor med sana dar kurser!

Senare pa Forever 21 traffade vi Anna, tjejen som var med pa yachtfesten. Vi traffade iallafall henne och hennes tyska kompis. jag tror hon hette Julia, har for mig det.


Men vi bestamde iallafall att vi skulle ga pa bio, sa vi gick pa bio pa TIMES SQUARE! Ascoolt! Vi sag den har:




Nasta dag gick vi pa museum. MoMA blev det. Det ar sa att Sannas gammelmorfar var en kand arkitekt vid namn Gahn i efternamn.
Han var med och utvecklade fundamentalismen, oppna ytor och grejer, han var med och skrev boken acceptera. Den boken hade nu for forsta gangen
oversatts till engelska och saljs pa MoMA. MoMA hade tagit kontakt med Sannas familj och ville jattegarna ge de ett exemplar av boken och ett par
fribiljetter. Sa pa sondagen gick vi pa MoMA!



Sa nu kommer ni fa se lite kanda tavlor och andra verk som jag tyckte var fina.

 van Gogh

















Det var nastan allt fran MoMA, lagger ju inte upp alla bilder! Det orkar jag inte ar for trott...



Iallafall, sen at vi glass pa ett stalle som heter Pinkberry.

Och sen gick vi pa bio igen, vi traffade upp Sanna och hennes kompis Josefin (dotrevlig tjej). Vi sag Sexdrive. hur rolig som helst, garvade ihjal mig!



Sa himla rolig! James Marsden var bast, haha!
Sen drog jag och Maria hem. Sa himla skont att ha nagon att aka hem med, har ju alltid akt sjalv pa bussen. Men nu har jag en busskamrat! :D

Just det har kopt ett par skor ocksa, dessa!



Jag kunde inte lata bli, kopte dem over natet, asbilliga!! 25 dollar, varsta kapet! Inte direkt nagra vinterskor, men det ar kopior av de har. Lite tjockare klack bara, lite lattare att ga med andra ord! haha

Ska snart skriva om helg tva, imorgon jag lovar! Just det ska pa halloweenfest imorgon, hemmafest! Med amerikaner yey! Fast festen ar pa en torsdag, kan tyckas lite konstigt kanske. Men vad ska man gora, amerikaner...

pussar! 

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att äntligen få se lite bilder. Du kommer liksom närmare då. Gillar skorna! Ha det så kul på Halloween festen! Puss

2008-10-30 @ 07:26:46
Postat av: zuha

nice shoes ;) oh va kul. längtar efter alla bilder :D

2008-10-30 @ 10:27:03
Postat av: Pappsen

Latmask!!! Vi blir ju oroliga när det är tyst på bloggen.

Beroendet av Manhattan förstår vi fullt ut och känner oss skyldiga till. Det är ju vi, dina föräldrar, som förgiftat dig :-)

2008-10-30 @ 18:00:06
Postat av: farmor

Äntligen!! Vad vi har väntat. Hade nästan civit upp. Känn trycket....!! Nejdå, bara skojade, men det är så roligt att läsa vad du håller på med.

Snygga pjuck! Sköt om dig och ha en kul halloween.

Puss, puss och massor med kramar från oss!



PS. Oj, vad med kultur!

2008-11-01 @ 10:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0